Fotocom, beter bekend onder het merk FOTO.com, is de operator van de website www.foto.com. Fotocom is een innovatief bedrijf dat zich specialiseert in digitale fotoproducten en de toepassingen van internet. Het is onze missie de toegang tot digitale fotoproducten en diensten voor alle internet gebruikers voortdurend te verbeteren, dit door het toepassen van nieuwe ideeën om eenvoudige, waardevolle en vertrouwde online ervaringen tot stand te brengen. Als marktleider in de online digitale fotosector, leveren wij onze producten wereldwijd.

Foto.com Reviews

    Klantenservice zwijgt

    Bij de productie van de door mij bestelde agenda is enige vorm van kwaliteitscontrole waarmee het bedrijf zichzelf aanprijst ver te zoeken: afbeeldingen, die in de ringband verschoven zijn en witranden waar die niet horen. De klantenservice reageert na een maand nog altijd niet op herhaaldelijke berichten, ondanks de belofte op de website dat binnen 24 tot 48 uur gereageerd wordt. Een telefoonnummer voor contactopname onbreekt. De fotokwaliteit is op zich wel in orde.

    Geen levering na betaling & geen contact met de firma mogelijk

    Wij hebben 26 april een fotoboek bestelt en de betaling voldaan. Heden 8 mei hebben we nog steeds niets ontvangen. We proberen al enkele dagen contact met de helpdesk op te nemen maar kunnen niemand bereiken. Telefonisch krijg je een computerstem aan de lijn. Je moet je naam en mailadres achterlaten. Dit hebben we gedaan maar krijgen geen reactie terug. Ook hebben we via mail hun proberen te bereiken met onze zorgen maar ook hier krijgen we geen reactie op. Nochtans zeggen ze na max 2 dagen te antwoorden.
    Jammer!
    Daarvoor nooit problemen met de firma gehad. Maar blijkbaar als er problemen zijn is de firma onbereikbaar.

    Zwakke punten
    geen contact mogelijk bij problemen.
    Ik heb de firma voordien steeds kunnen aanbevelen maar dit kan ik nu helaas niet meer doen.

    Slechte ervaring

    Ik wacht al vanaf 9 augustus op mijn trouwfoto's die ik vergroot heb laten afdrukken om aan mijn moeder te geven voor haar verjaardag.
    Ik had gehoopt zoals op hun site staat vermeld na 3 a 4 dagen te hebben.
    Ze zijn moeilijk te bereiken.
    Ik had gedacht dat het een Nederlands bedrijf was maar alles gaat via Brussel.
    Telefoon nummer is ook in Brussel waar ze je alleen in het Frans antwoorden zeer lastig als je deze taal niet kent.
    Uiteindelijk kunnen chatten en aangegeven dat mijn status nog niet aangepast is op verzenden.
    Antwoord van hun is dat in België vandaag een feestdag is dus dat ze vandaag niet werken.
    Nu maar hopen dat het komende vrijdag bezorgd wordt bij mijn moeder een verlaat cadeau.
    Wat ik jammer en een teleurstelling vind ik heb er gelijk voor betaald want creditcard gebruik ik niet.

    Sterke punten
    Heb ik niet

    Zwakke punten
    Bestelling duurt langer dan gezegd.Slechte service en bereik als je hier achter aangaat.
    Telefoon hoort ook in Nederland Schiedam waar ze zitten te zijn en in Nederlands gecommuniceerd te worden ipv Frans.
    Ik bestel geen 2e x meer.

    Slechte afdrukken in donkere delen. Geen doortekening

    Ik had foto's met donkere partijen die donkere partijen zijn bijna alle maal zwart geen doortekening. Geeen details. Terwijl als ik het met mijn thuis printer een Canon Pixma MX 870 afdruk wel een goededoortekening krijg . Waardeloze afdrukcentrale op FUJI (Crystal Archive Paper Supreme) papier.
    Zelf gebruik ik HP Advanced en daar heb ik alles goed en ook de doortekening in donkere partijen is goed.
    Ook duurde het een meer dan een week nadat ik de foto's had geupload voor dat ik de foto's had.

    Sterke punten
    Niet kunnen vinden

    Zwakke punten
    Broddelwerk in wat donkere gedeelten, veel vervlakking naar de donkere kant

    Foto.com kan zijn verplichtingen niet nakomen

    Ik had 40 wenskaarten voor 2016 besteld op 11/12/2015.
    Foto.com beloofde op de website 1 a 2 werkdagen voor ontvangst van de fotos.
    Helaas nu zijn we 26/12/2015 en hebben nog steeds niets ontvangen. Ik heb ondertussen andere kaarten gekocht en verzonden. Dus voor mij een dubbele onkost. Deze kaarten kan ik volgend jaar ook niet meer gebruiken omdat er 2016 op gedrukt zou staan. Ik heb verschillende emails gestuurd en een automatisch gegenereerd bericht terug gekregen dat ze problemen hebben met alle bestellingen. Dus nogmaals gemaild om te annuleren wantde levering is te laat en gevraagt voor terugstorting van mijn geld wat er wel onmiddelijk afging bij bestelling. Ik krijg in totaal geen antwoord meer of enige inlichting.

    Sterke punten
    Vroeger werkte dit perfect, maar nu heel duidelijk in de zware afgang

Bezoek Foto.com

Schrijf een review