Reviews van deze auteur

Oneerlijkheid en onredelijkheid in fout bij bestelling

Review over Aldi Foto Service

In januari 2019 wilde ik een klein aantal foto's laten afdrukken met Aldi fotoservice. Ik kreeg een error, de foto's zouden niet geüpload zijn. Meteen daarna probeerde ik het nog eens: dezelfde set foto's loadde ik 'up'. Tot mijn verbazing stond de eerste bestelling, waarvoor ik een error kreeg, wel degelijk in het systeem.

Ik stuurde meteen een mail naar Aldi: zouden zij de eerste (of de tweede, ook prima) bestelling misschien kunnen cancellen. Door een fout in hun systeem zou ik nu twee enveloppen krijgen met identieke foto's, daar zat ik zowel fysiek als financieel niet op te wachten.
Ik kreeg een mail terug: de foto's zouden niet meer uit het systeem gehaald kunnen worden, ze moesten gedrukt worden. Ik mailde terug: zouden de twee bestellingen dan wel in één envelop gestoken kunnen worden, dat scheelde mij weer portokosten.
Ook daarop antwoordde Aldi dat dit niet mogelijk was.
Ik legde me neer bij de situatie.

Een paar dagen later ontving ik één envelop met foto's, met een rekening van 4.24. Ik heb deze meteen betaald. De tweede envelop (de bestelling die slechts enkele minuten later is gemaakt na de 'error') ontving ik nooit. Ik ging ervan uit dat de Aldi toch coulant was en de tweede bestelling had gecanceld. Uiteraard heb ik nooit geïnformeerd naar deze tweede bestelling: ik zit niet te wachten op foto's die ik direct daarna in de papierbak zou gooien.

Eind goed, al goed, zou je denken. Tot april 2019: toen ontving ik ineens een mail waarin mij werd gevraagd direct de 4,24 te betalen (dit gaat dus over bestelling 2, die nooit is aangekomen). Ik heb meteen gereageerd en aangegeven dat ik het prima vind om de tweede 4,24 te betalen, maar dat ik dan wel foto's voor mijn geld wil. Niet dat ik iets met die foto's ga doen, maar ik vin het onredelijk om 4,24 uit te geven voor een error in de Aldi software. Aldi zou dan nog winst gaan maken op errors. Dat kan toch niet het geval zijn: geen foto's printen en wel geld incasseren.

Ik kreeg een mail terug met de volgende mededeling: helaas hebben we nooit vernomen dat een bestelling niet is geleverd. Helaas is het ook niet mogelijk om deze alsnog na te sturen.

Wat een onredelijkheid: natuurlijk hebben ze nooit vernomen dat de bestelling niet is geleverd: ik heb namelijk zelf gevraagd de bestelling te cancellen. Aanvankelijk schreef ik nog: geheel in stijl schrijf ik: het is helaas niet mogelijk het geld alsnog na te sturen.

Ik denk erover het geld toch maar over te maken, om eventuele deurwaarderskosten te ontlopen. Een tip: bestel nooit je foto's bij Aldi. De kwaliteit is ok, maar als het fout gaat, dan krijg je een partij onredelijkheid over je heen die niet te 'filmen' is!

Oneerlijkheid en onredelijkheid in fout bij bestelling

Review over Aldi Foto Service

In januari 2019 wilde ik een klein aantal foto's laten afdrukken met Aldi fotoservice. Ik kreeg een error, de foto's zouden niet geüpload zijn. Meteen daarna probeerde ik het nog eens: dezelfde set foto's loadde ik 'up'. Tot mijn verbazing stond de eerste bestelling, waarvoor ik een error kreeg, wel degelijk in het systeem.

Ik stuurde meteen een mail naar Aldi: zouden zij de eerste (of de tweede, ook prima) bestelling misschien kunnen cancellen. Door een fout in hun systeem zou ik nu twee enveloppen krijgen met identieke foto's, daar zat ik zowel fysiek als financieel niet op te wachten.
Ik kreeg een mail terug: de foto's zouden niet meer uit het systeem gehaald kunnen worden, ze moesten gedrukt worden. Ik mailde terug: zouden de twee bestellingen dan wel in één envelop gestoken kunnen worden, dat scheelde mij weer portokosten.
Ook daarop antwoordde Aldi dat dit niet mogelijk was.
Ik legde me neer bij de situatie.

Een paar dagen later ontving ik één envelop met foto's, met een rekening van 4.24. Ik heb deze meteen betaald. De tweede envelop (de bestelling die slechts enkele minuten later is gemaakt na de 'error') ontving ik nooit. Ik ging ervan uit dat de Aldi toch coulant was en de tweede bestelling had gecanceld. Uiteraard heb ik nooit geïnformeerd naar deze tweede bestelling: ik zit niet te wachten op foto's die ik direct daarna in de papierbak zou gooien.

Eind goed, al goed, zou je denken. Tot april 2019: toen ontving ik ineens een mail waarin mij werd gevraagd direct de 4,24 te betalen (dit gaat dus over bestelling 2, die nooit is aangekomen). Ik heb meteen gereageerd en aangegeven dat ik het prima vind om de tweede 4,24 te betalen, maar dat ik dan wel foto's voor mijn geld wil. Niet dat ik iets met die foto's ga doen, maar ik vin het onredelijk om 4,24 uit te geven voor een error in de Aldi software. Aldi zou dan nog winst gaan maken op errors. Dat kan toch niet het geval zijn: geen foto's printen en wel geld incasseren.

Ik kreeg een mail terug met de volgende mededeling: helaas hebben we nooit vernomen dat een bestelling niet is geleverd. Helaas is het ook niet mogelijk om deze alsnog na te sturen.

Wat een onredelijkheid: natuurlijk hebben ze nooit vernomen dat de bestelling niet is geleverd: ik heb namelijk zelf gevraagd de bestelling te cancellen. Aanvankelijk schreef ik nog: geheel in stijl schrijf ik: het is helaas niet mogelijk het geld alsnog na te sturen.

Ik denk erover het geld toch maar over te maken, om eventuele deurwaarderskosten te ontlopen. Een tip: bestel nooit je foto's bij Aldi. De kwaliteit is ok, maar als het fout gaat, dan krijg je een partij onredelijkheid over je heen die niet te 'filmen' is!

Oneerlijkheid en onredelijkheid in fout bij bestelling

Review over Aldi Foto Service

In januari 2019 wilde ik een klein aantal foto's laten afdrukken met Aldi fotoservice. Ik kreeg een error, de foto's zouden niet geüpload zijn. Meteen daarna probeerde ik het nog eens: dezelfde set foto's loadde ik 'up'. Tot mijn verbazing stond de eerste bestelling, waarvoor ik een error kreeg, wel degelijk in het systeem.

Ik stuurde meteen een mail naar Aldi: zouden zij de eerste (of de tweede, ook prima) bestelling misschien kunnen cancellen. Door een fout in hun systeem zou ik nu twee enveloppen krijgen met identieke foto's, daar zat ik zowel fysiek als financieel niet op te wachten.
Ik kreeg een mail terug: de foto's zouden niet meer uit het systeem gehaald kunnen worden, ze moesten gedrukt worden. Ik mailde terug: zouden de twee bestellingen dan wel in één envelop gestoken kunnen worden, dat scheelde mij weer portokosten.
Ook daarop antwoordde Aldi dat dit niet mogelijk was.
Ik legde me neer bij de situatie.

Een paar dagen later ontving ik één envelop met foto's, met een rekening van 4.24. Ik heb deze meteen betaald. De tweede envelop (de bestelling die slechts enkele minuten later is gemaakt na de 'error') ontving ik nooit. Ik ging ervan uit dat de Aldi toch coulant was en de tweede bestelling had gecanceld. Uiteraard heb ik nooit geïnformeerd naar deze tweede bestelling: ik zit niet te wachten op foto's die ik direct daarna in de papierbak zou gooien.

Eind goed, al goed, zou je denken. Tot april 2019: toen ontving ik ineens een mail waarin mij werd gevraagd direct de 4,24 te betalen (dit gaat dus over bestelling 2, die nooit is aangekomen). Ik heb meteen gereageerd en aangegeven dat ik het prima vind om de tweede 4,24 te betalen, maar dat ik dan wel foto's voor mijn geld wil. Niet dat ik iets met die foto's ga doen, maar ik vin het onredelijk om 4,24 uit te geven voor een error in de Aldi software. Aldi zou dan nog winst gaan maken op errors. Dat kan toch niet het geval zijn: geen foto's printen en wel geld incasseren.

Ik kreeg een mail terug met de volgende mededeling: helaas hebben we nooit vernomen dat een bestelling niet is geleverd. Helaas is het ook niet mogelijk om deze alsnog na te sturen.

Wat een onredelijkheid: natuurlijk hebben ze nooit vernomen dat de bestelling niet is geleverd: ik heb namelijk zelf gevraagd de bestelling te cancellen. Aanvankelijk schreef ik nog: geheel in stijl schrijf ik: het is helaas niet mogelijk het geld alsnog na te sturen.

Ik denk erover het geld toch maar over te maken, om eventuele deurwaarderskosten te ontlopen. Een tip: bestel nooit je foto's bij Aldi. De kwaliteit is ok, maar als het fout gaat, dan krijg je een partij onredelijkheid over je heen die niet te 'filmen' is!

Oneerlijkheid en onredelijkheid in fout bij bestelling

Review over Aldi Foto Service

In januari 2019 wilde ik een klein aantal foto's laten afdrukken met Aldi fotoservice. Ik kreeg een error, de foto's zouden niet geüpload zijn. Meteen daarna probeerde ik het nog eens: dezelfde set foto's loadde ik 'up'. Tot mijn verbazing stond de eerste bestelling, waarvoor ik een error kreeg, wel degelijk in het systeem.

Ik stuurde meteen een mail naar Aldi: zouden zij de eerste (of de tweede, ook prima) bestelling misschien kunnen cancellen. Door een fout in hun systeem zou ik nu twee enveloppen krijgen met identieke foto's, daar zat ik zowel fysiek als financieel niet op te wachten.
Ik kreeg een mail terug: de foto's zouden niet meer uit het systeem gehaald kunnen worden, ze moesten gedrukt worden. Ik mailde terug: zouden de twee bestellingen dan wel in één envelop gestoken kunnen worden, dat scheelde mij weer portokosten.
Ook daarop antwoordde Aldi dat dit niet mogelijk was.
Ik legde me neer bij de situatie.

Een paar dagen later ontving ik één envelop met foto's, met een rekening van 4.24. Ik heb deze meteen betaald. De tweede envelop (de bestelling die slechts enkele minuten later is gemaakt na de 'error') ontving ik nooit. Ik ging ervan uit dat de Aldi toch coulant was en de tweede bestelling had gecanceld. Uiteraard heb ik nooit geïnformeerd naar deze tweede bestelling: ik zit niet te wachten op foto's die ik direct daarna in de papierbak zou gooien.

Eind goed, al goed, zou je denken. Tot april 2019: toen ontving ik ineens een mail waarin mij werd gevraagd direct de 4,24 te betalen (dit gaat dus over bestelling 2, die nooit is aangekomen). Ik heb meteen gereageerd en aangegeven dat ik het prima vind om de tweede 4,24 te betalen, maar dat ik dan wel foto's voor mijn geld wil. Niet dat ik iets met die foto's ga doen, maar ik vin het onredelijk om 4,24 uit te geven voor een error in de Aldi software. Aldi zou dan nog winst gaan maken op errors. Dat kan toch niet het geval zijn: geen foto's printen en wel geld incasseren.

Ik kreeg een mail terug met de volgende mededeling: helaas hebben we nooit vernomen dat een bestelling niet is geleverd. Helaas is het ook niet mogelijk om deze alsnog na te sturen.

Wat een onredelijkheid: natuurlijk hebben ze nooit vernomen dat de bestelling niet is geleverd: ik heb namelijk zelf gevraagd de bestelling te cancellen. Aanvankelijk schreef ik nog: geheel in stijl schrijf ik: het is helaas niet mogelijk het geld alsnog na te sturen.

Ik denk erover het geld toch maar over te maken, om eventuele deurwaarderskosten te ontlopen. Een tip: bestel nooit je foto's bij Aldi. De kwaliteit is ok, maar als het fout gaat, dan krijg je een partij onredelijkheid over je heen die niet te 'filmen' is!

reacties: